Před čtvrt stoletím byly všechny malé ostré hatchbacky podobné. Nenabízely moc komfortu, vyžadovaly po řidiči maximální soustředění, překypovaly hravostí a pod kapotou měly točivý čtyřválec. A králem těchhle strojů byl Renault Clio Williams - fantastický ostrý hatchback s na tu dobu pořádně velkým motorem - dvoulitrem se 150 koňmi. Tohle je nefalšovaná řidičská nirvána!

Jenže u nových hothatchů nastal drobný přelom. I menší zástupci ostrých hatchbacků se dokáží rozdělit na svě skupiny - auta podle staré školy a moderní stroje s dobrou využitelností na každý den a slušným komfortem. Zástupcem druhé třídy je nové Polo GTI. Má dvoulitr, 200 koní, prostorný interiér, plno výbavy, dvouspojkovou převodovku DSG a adaptivní tlumiče zajišťující slušný komfort. Naopak Toyota Yaris GRMN s kompresorem přeplňovanou osmnáctistovkou je vážně brutální, čistě na řidiče zaměřený stroj, který jej dokáže odměnit. Jo a navíc je to limitka - pouze 400 kusů. Jak si tato tři auta stojí vedle sebe uvidíte v dalším díle pořadu Garáž!