Každý malý kluk aspoň na chvíli toužil po tom, stát se hasičem. My jsme si to vyzkoušeli. Dobrovolní hasiči z Běchovic nás nechali nahlédnout do svého zázemí a mohli jsme si vyzkoušet i ostrý poplach a následný výjezd k požáru. Chloubou jejich garáže je moderní cisternová automobilová stříkačka na podvozku Scania P480 6x6. Vůz má prodlouženou kabinu pro mužstvo a kompletní profesionální vybavení. Vodou chlazený přeplňovaný motor disponuje silou 353 kW a splňuje emisní normu Euro 5. Síla na kola se přenáší plně automatizovanou převodovkou. 

U řidiče je panel pro zapnutí čerpadla a provoz s přední nárazníkovou lafetou. Ta dostříkne až do vzdálenosti 50 metrů při tlaku 10 barů, ovládána je joystickem z kabiny. Nádrž pojme 9 010 litrů vody a 540 litrů pěnidla. O dodávku hasiva se stará bronzové vyhřívané čerpací zařízení Ruberg, které umožňuje zásah za použití nízkého nebo vysokého tlaku nebo kombinovaný provoz. Při plném výkonu dokáže objem nádrže vystříkat za zhruba tři minuty. Nástavba je vyrobena jako jeden celek ze samozhášivého polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny typu GFK. Přední a zadní rolety na příslušenství jsou hluboké 600 mm. Na střeše nástavby je vývod pro uchycení lafetové proudnice o výkonu 2 000 litrů za minutu a osvětlovací stožár se čtyřmi LED reflektory, který disponuje funkcí automatického skládání do základní polohy.

V dalších reportážích osmého dílu GARÁŽE uvidíme obsáhlou reportáž ze čtyřiadvacetihodinového závodu na legendárním okruhu v Belgickém SPA. Objevíme nové japonské Mini, protože to současné už narostlo do velkých rozměrů - srovnáme Mini Countryman a Suzuki Ignis. Projedeme se v nesmyslně drahém a divokém Smartu, který ladili odborníci z firmy Brabus. Sledujte pravidelnou čtvrnáctidenní show GARÁŽ.